Roos Aben

Roos woont in Sint Anthonis dicht bij de bossen en is sinds 1989 politiek actief. Zij was raadslid, fractievoorzitter en wethouder voor een lokale partij. Zij is als burgerlid lid van de commissie inwoners en houdt zich bezig met het sociaal domein; gezondheidsbeleid en onderwijs.

Roos is van jongs af aan maatschappelijk betrokken en actief. Dat varieerde o.a. van jeugdtrainer en bestuurslid van de plaatselijke volleybalvereniging tot voorzitter van de Stichting Welzijn Ouderen en lid van de regionale werkgroep van Amnesty International. Zij hoopt met haar politieke ervaring anderen te versterken. De gemeentepolitiek is een passie waar zij nog steeds veel voldoening uit haalt. Als burgerlid maakt zij zich sterk om voor inwoners die het moeilijk hebben, om welke reden dan ook, ondersteunend beleid voor elkaar te krijgen

“Iedereen moet mee kunnen doen en daar moet de gemeente bij helpen!”

Samen met Wilfried heeft Roos een groot gezin van 6 kinderen en 9 kleinkinderen die verspreid over het land wonen. Om die vaak te zien wordt er veel gereisd en is de week vaak te kort. Elke dag wandelen of fietsen zit er gelukkig nog wel in.

Neem contact op met Roos: roosaben@hotmail.com