Ontwikkeling sportpark Groenendijkse Kampen

Als GroenLinks-PvdA steunen wij het idee van de samenvoeging van de kantines/clubhuizen en de upgrade van sportpark de Groenendijkse Kampen in Cuijk. We weten immers allemaal dat het vinden van vrijwilligers bijvoorbeeld steeds lastiger wordt, maar zoals ook benoemd door de inspreker in de raad dat de huidige locaties lastig te verduurzamen zijn.

De gebruikers staan er ook grotendeels positief in, zoals te zien aan de getekende intentieverklaringen. Alleen zijn de intentieverklaringen een mooi gebaar, maar niet juridisch houdbaar. Dus wanneer we een onderzoek van 160.000 euro uitvoeren zou elke club nog steeds de stekker uit het plan kunnen trekken.

Wij als GroenLinks-PvdA pleitten er dan ook voor om het onderzoek op te splitsen. Zodat eerst het onderzoek wordt uitgevoerd naar het bestuur en de organisatie van het nieuwe gezamenlijke gebouw en vervolgens de vervolgonderzoeken. We hebben namelijk signalen gekregen dat sommige gebruikers het nog helemaal niet helder hebben wat het financieel bijvoorbeeld voor hen betekent.

Helaas was de rest van de gemeenteraad hier niet voor te porren en is de hele 160.000 vrijgemaakt voor het onderzoek. Wel heeft de wethouder toegezegd om na het eerste deel van het onderzoek bij ons terug te komen als het lijkt dat niet elke partij mee wil doen. Zo hebben we toch nog een soort go/no-go moment voordat al het geld wordt uitgegeven.

Al met al staan we dus positief tegenover deze ontwikkeling en hopen we dat het een mooi sportpark wordt voor al haar gebruikers!